E-mail tegnsætning spørgsmål

Det er vigtigt at formidle et professionelt indtryk, når du sender e-mail-meddelelser. Dette omfatter også brug af korrekt tegnsætning. Med e-mail er det fristende at bare dash off en besked uden hensyn til nogen af reglerne for korrekt sprog.

Men husk-du kan aldrig har mødt den person du emailing. I dette tilfælde er modtageren af din meddelelse danner domme om du baseret udelukkende på din e-mail.

Eksempel

Du kan stadig tænker, at tegnsætning ikke gør noget så meget. Hvor meget forskel kan et par kommaer og perioder gøre alligevel?

Her er en sjov illustration til at demonstrere betydningen af tegnsætning. Se for dig selv, hvor vigtige disse små prikker og streger af tegnsætning kan være!

De følgende to bogstaver som “Kære John” er nøjagtig de samme (ord for ord). Den eneste forskel er, hvordan de er afbrudt.

Tegnsætning gør en forskel

Version One

Kære John:

Jeg ønsker en mand, der ved, hvad kærlighed handler om. Du er gavmild, venlig, tankevækkende.

Mennesker ikke er som du indrømmer at være ubrugelige og ringere.

Du har ødelagt mig for andre mænd. Jeg længes efter dig. Jeg har ingen følelse overhovedet, når vi er fra hinanden. Jeg kan være for evigt lykkelige — vil du lade mig blive din?

Gloria

#####

Tegnsætning gør en forskel

Version to

Kære John:

Jeg ønsker en mand, der ved, hvad kærlighed er. Alt om du er generøs, venlig, tankevækkende folk, der ikke er som dig. Indrømme at være ubrugelige og ringere.

Du har ødelagt mig. For andre mænd længes jeg. For dig har jeg ingen følelser overhovedet. Når vi er fra hinanden, kan jeg være for evigt lykkelig. Vil du lade mig være?

Med venlig hilsen,

Gloria

#####

Jeg er ked af at sige dette dejlige eksempel er ukendt. Jeg har prøvet at opspore forfatteren. Hvis du har oplysninger, så send det til: kelly@keepcustomers.com. Tak!

Du har hørt den følgende kliché før. “Du får aldrig en chance til at gøre et godt første indtryk.” Tænk på hvordan dette gælder for e-mail. Du ønsker at gøre et godt indtryk på dine kunder, kolleger, personale og boss. Så, Sørg for at dine meddelelser er afbrudt korrekt!

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *